Uczniowie klasy 4c podczas omawiania utworu Jana Brzechwy „Akademia pana Kleksa” pracowali metodą projektu. Na początek przygotowali pudełeczka, w które zbierali piegi, następnie dostali specjalne paszporty, dzięki którym stali się pełnoprawnymi uczniami niezwykłej szkoły. Każdego dnia mieli do wykonania różne zadania, dzięki którym rozwijali swoją kreatywność, uczyli się tworzyć mini opowieści, a także ćwiczyli nabyte już wcześniej umiejętności. Czwartoklasiści tworzyli opis pana Kleksa, opowiadali historię szpaka Mateusza, pisali opowieść inspirowaną wylosowanym guzikiem, brali udział w lekcji kleksografii, przędzenia liter czy też kuchennych rewolucji. Na zakończenie prac z lekturą odbył się Dzień Projektu. Wtedy uczniowie prezentowali wykonane przez siebie makiety akademii, recytowali utwory Brzechwy, grali w planszówki, które sami przygotowali, prezentowali opowieści inspirowane snami i wymarzone plany lekcji, a także naprawione przez siebie sprzęty. Czas spędzony z „Akademią pana Kleksa” okazał się czasem nauki połączonym z twórczą zabawę, myślę, że na długo pozostanie w pamięci uczniów klasy czwartej.