Uczniowie klasy III a uczestniczyli w zajęciach przyrodniczo–artystycznych poświęconych tematyce jesieni oraz grzybobrania
24 wrzeÅ›nia uczniowie klasy III a uczestniczyli w zajÄ™ciach przyrodniczo–artystycznych poÅ›wiÄ™conych tematyce jesieni oraz grzybobrania. ZajÄ™cia miaÅ‚y na celu nie tylko poszerzenie wiedzy przyrodniczej, lecz także rozwijanie wrażliwoÅ›ci artystycznej i umiejÄ™tnoÅ›ci twórczego wyrażania swoich obserwacji.
ZajÄ™cia rozpoczęły siÄ™ rozmowÄ… kierowanÄ…, podczas której uczniowie opowiadali o swoich doÅ›wiadczeniach zwiÄ…zanych z jesiennymi spacerami i wyjÅ›ciami na grzyby z rodzicami lub dziadkami. Dzieci wymieniaÅ‚y gatunki grzybów, które znajÄ… z wÅ‚asnych obserwacji, a nastÄ™pnie wspólnie zastanawiaÅ‚y siÄ™, dlaczego niektóre z nich sÄ… jadalne, a inne trujÄ…ce. Uczniowie poznali zasady bezpiecznego grzybobrania: konieczność zbierania tylko tych gatunków, które zna siÄ™ na pewno, unikanie grzybów o niepewnym wyglÄ…dzie, a także znaczenie konsultacji z dorosÅ‚ymi.
W części przyrodniczej omówiono również rolÄ™ grzybów w przyrodzie – jako organizmów rozkÅ‚adajÄ…cych szczÄ…tki roÅ›lin i zwierzÄ…t, a także ich znaczenie w życiu czÅ‚owieka. Uczniowie z zaciekawieniem oglÄ…dali ilustracje przedstawiajÄ…c najczęściej spotykane w Polsce gatunki, takie jak borowik szlachetny, maÅ›lak, kurka czy muchomor czerwony.
NastÄ™pnie przystÄ…piono do części artystycznej. Zadaniem uczniów byÅ‚o stworzenie różnych gatunków grzybów. Dzieci korzystaÅ‚y z różnych materiaÅ‚ów: kolorowego papieru, farb, bibuÅ‚y, a także naturalnych darów jesieni, takich jak liÅ›cie czy żołędzie. PowstaÅ‚y niezwykle barwne i pomysÅ‚owe kompozycje, w których uczniowie odzwierciedlili swoje wyobrażenia o jesiennym krajobrazie oraz wÅ‚asne wspomnienia z grzybobraÅ„.
ZajÄ™cia pozwoliÅ‚y uczniom nie tylko usystematyzować wiedzÄ™ przyrodniczÄ…, ale także rozwijaÅ‚y ich kreatywność i wrażliwość artystycznÄ…. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w rozmowach, chÄ™tnie dzielili siÄ™ doÅ›wiadczeniami i z zaangażowaniem wykonywali swoje prace. Temat okazaÅ‚ siÄ™ dla nich atrakcyjny i bliski, co przeÅ‚ożyÅ‚o siÄ™ na wysoki poziom motywacji i twórczej aktywnoÅ›ci.