Agresja słowna, fizyczna czy też relacyjna jest obecna wśród dzieci pomimo podejmowania przez nauczycieli i specjalistów różnorodnych form jej przeciwdziałania. Od wczesnego dzieciństwa kształtują się określone postawy społeczne i emocjonalne , a właściwe wzorce czerpie dziecko przede wszystkim ze środowiska, w którym przebywa. Każdy pragnie być doceniony, zauważony i szanowany i każdy ma do tego niepodważalne prawo. Uczniowie klasy 2c wysłuchali opowiadania o chłopcu, który swoim zachowaniem sprawiał przykrość kolegom, starał się przejąć dominację nad rówieśnikami, nie zdając sobie sprawy, że jego postępowanie uniemożliwia mu nawiązanie pozytywnych relacji w grupie. Nikt go nie lubił, nikt nie chciał się z nim zaprzyjaźnić. Czy było mu z tym dobrze? Spróbujcie odpowiedzieć sobie na to pytanie . Czy brak szacunku wobec innych to oznaka odwagi ,czy może nieakceptowana przez ogół forma zaistnienia w grupie? A wiadomo od zawsze, że aby czuć się dobrze wśród ludzi trzeba samemu postępować tak, aby innym było z nami dobrze. Lektura ,którą przeczytały uczniom ich starsze koleżanki wzbudziła wśród dzieci ożywioną i rzeczową dyskusję.