1 10 11 12 13 2a 3 4 5 5 6 7 7 8 8 9 9

Dzisiaj:408
Wczoraj:665
W tygodniu:7273
W miesiącu:17708
Ogólnie:326545

Kto jest online

1
Online

15-09-19

Projekty

To przyrodniczy program edukacyjny, który w innowacyjny sposób uczy jak chronić pszczoły. Uczestniczyli w nim uczniowie kół przyrodniczych kl. IV - VII zdobywając fascynującą wiedzę o tej grupie owadów. Rozwiązywali zdania w grupach i indywidualnie. Dowiedzieli się jaką rolę pełnią pszczoły w naszym życiu, z jakimi zagrożeniami się spotykają i jak możemy im pomagać. Uczniowie indywidualnie pracowali na platformie edukacyjnej gdzie zamieszczali relacje z wykonanych zadań, biorąc udział w grze z uczniami z innych szkół w Polsce (grywalizacja). Poznanie bliżej życia pszczół, ułatwiały elementy gry, bohaterowie i ich przygody. Wspólnie wykonane zadania to: gatunki pszczół, dzień z życia pszczoły, rośliny bogate w pyłek i nektar, rola pszczół w powstaniu różnych produktów, plan założenia miejsca przyjaznego pszczołom oraz jego założenie, młodzi ambasadorzy pszczół, życzenia dla pszczół, happening o pszczołach, przeprowadzenie lekcji dla młodszych dzieci oraz gry w terenie, nagraliśmy spot na temat dlaczego potrzebujemy pszczół, wykonaliśmy zdjęciowy reportaż o stołówkach pszczelich, szukaliśmy ogrodów przyjaznych tym owadom. W ostatnim zadaniu pszczoły udzieliły wywiadu naszej reporterce Zuzi w studio programu Twój ogród. Dwa miesiące trwała grywalizacja. Uczyliśmy się i bawiliśmy pogłębiając wiedzę o zależnościach pomiędzy roślinami, pszczołami i ludźmi, obserwowaliśmy przyrodę wokół nas i dowiedzieliśmy się jak i dlaczego warto pomagać pszczołom. 
W ogólnopolskiej grywalizacji wzięli udział uczniowie z 322 szkól, wypracowaliśmy ósme miejsce, czekamy na nagrodę, którą jest terenowy mikroskop, pudełka z lupą i miarką, sieci workowe i przewodniki przyrodnicze.                                                 

Uczniowie i nauczyciele przyrody 
Halina Rakowska,
Ewa Ronkiewicz

Zdjęcia

Informacja dotycząca organizacji

roku szkolnego 2018/2019

Drodzy Rodzice uczniów klas IV-VIII.

Liczba uczniów, którzy będą uczęszczać do naszej szkoły w roku szkolnym 2018/2019 oraz analiza warunków lokalowych placówki, pozwalają wstępnie zaplanować czas nauki w szkole uczniów klas IV-VIII.

  • klasy IV,VII,VIII - będą rozpoczynały naukę od godzin porannych.
  • klasy V i VI - dwa razy w tygodniu będą uczyć się w godzinach późniejszych,
    w pozostałe dni będą rozpoczynały naukę w godzinach porannych.

W  mojej ocenie jest to optymalne rozwiązanie w sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy. Taka organizacja pozwoli wszystkim uczniom realizować inne zajęcia pozalekcyjne, rozwijać pasje i zainteresowania.

Z wyrazami szacunku
Dyrektor
Mariusz Lempek

Nasza szkolna biblioteka przyłączyła się do ogólnopolskiej akcji „Noc Bibliotek”. 13 czerwca uczniowie klas szóstych stali się detektywami, niczym Adaś Cisowski, bohater lektury, będącej podstawą naszych konkurencji. Po prezentacji dotyczącej życia i twórczości Kornela Makuszyńskiego, autora „Szatana z siódmej klasy”, uczniowie wyruszyli na poszukiwanie skarbu podczas literackich podchodów. Poszczególne grupy, stosując się do wskazówek miały odnaleźć miejsca, w których ukryte były koperty z zadaniami. Rozwiązanie wszystkich zagadek ukrytych na terenie szkoły pozwoliło odnaleźć skarb. Był nim … pyszny tort z owocami. Po emocjach przyszedł czas na poczęstunek i chwilę wytchnienia podczas projekcji filmu „Szatan z siódmej klasy”. Kolejnym wyzwaniem był turniej wiedzy o lekturze i spora dawka humoru podczas rysowania karykatur wybranych bohaterów powieści Kornela Makuszyńskiego. Roześmiani i pełni wrażeń uczestnicy zgodnie stwierdzili, że świetnie spędzili czas w bibliotece.
Dziękujemy Radzie Rodziców SP7 za wsparcie finansowe naszej inicjatywy, która była znakomitą okazją do promocji biblioteki i czytelnictwa.

Joanna Kowalska
Ewa Kowal
Monika Sobotka
Anna Karcz

Zdjęcia

W dniu 14 czerwca uczniowie wszystkich szkół mławskich uczestniczyli w korowodzie Ku Niepodległej. Marsz nawiązywał  do korowodu, który zorganizowany był w naszym mieście w 1979 roku i miał na celu uczcić jubileusz 100 - lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Uczniowie każdej ze szkół przebrani byli w stroje z różnych okresów historycznych, ukazujące   wybrane fragmenty dziejów  naszego kraju. Nasza szkoła wystąpiła pod hasłem lat osiemdziesiątych. W tym czasie doszło do ważnych wydarzeń otwierających drogę do wolności naszej Ojczyzny po kilkudziesięcioletnim okresie komunizmu. Uczniowie klas: VI e, VI b, VIII c i VIII e  wraz z wychowawczyniami: I.Olszak, S.Grabowską, I. Milewską i Z.Kazimierską  włożyli wiele trudu, by jak najlepiej zaprezentować wybrany fragment historii. Korzystaliśmy ze stron internetowych, ale ważne były dla nas wspomnienia dziadków, którzy byli autentycznymi świadkami tamtych wydarzeń.  Poprzez kolorystykę ubioru, hasła, transparenty, plakaty odtworzyli nie tylko wydarzenia tamtych lat: strajk Stoczni Gdańskiej im. Lenina, wizytę Jana Pawła II w Polsce, powstanie Niezależnego Samorządowego Związku  Zawodowego Solidarność, porozumienia Okrągłego Stołu i pierwsze demokratyczne wybory 4 czerwca 1989 roku. Atmosfera nam towarzysząca była  niezwykła. Pogłębiała ją pieśń Mury Jacka Kaczmarskiego słynnego solidarnościowego barda. Dla uczniów była to żywa lekcja historii, a dla przechodniów, którzy nas obserwowali czas  trudnych, czasami tragicznych, ale i pozytywnych wspomnień. Wielu dołączało się do naszych okrzyków i głośno skandowało hasła z transparentów. Czuliśmy wielkie zainteresowanie, wzruszenie i dumę. Ten korowód na długo pozostanie w naszej pamięci.

Zdjęcia

5 czerwca 2018 r. odbył się w Szkole Podstawowej nr 7 szkolny konkurs dotyczący biografii Tadeusza Kościuszki, w którym wzięli udział uczniowie klas IV – VI. Tadeusz Kościuszko zajmuje szczególne miejsce w panteonie narodowych bohaterów.Jest symbolem wolności i wzorem patrioty nie tylko dla obywateli Rzeczypospolitej Polskiej.Uosabiał najlepsze wartości: tolerancję i równość; Thomas Jefferson, jeden z autorów amerykańskiej Deklaracji Niepodległości, nazwał Tadeusza Kościuszkę najprawdziwszym synem wolności, i to wolności dla wszystkich, a nie tylko dla nielicznych i bogatych, oddając mu hołd w związku z jego działalnością w Stanach Zjednoczonych Ameryki. Sam Kościuszko powiedział „Za samą szlachtę bić się nie będę, chcę wolności dla całego narodu i dla niej tylko wystawię me życie”.
Należy dodać, że Kościuszko pięknie rysował, grał na fortepianie, a nawet komponował, a także projektował ogrody. Można śmiało powiedzieć, że był człowiekiem wielu talentów, „człowiekiem renesansu”. A przy tym bardzo skromny. Oto jak  mówił o Tadeuszu Kościuszce jeden z ówczesnych dowódców amerykańskich  „z niczym nie da się porównać gorliwości jego służby publicznej, bardzo się wyróżniał, z przykładną skromnością i zupełną nieświadomością tego, że dokonał czegoś niezwykłego.”

W ubiegłym  roku  minęła 200. rocznica śmierci Tadeusza Kościuszki - Najwyższego Naczelnika Siły Zbrojnej Narodowej ogólnonarodowego powstania, zwanego Insurekcją Kościuszkowską, polskiego i amerykańskiego generała, niezłomnego bojownika w walkach o niepodległość.
13 czerwca 2018 roku uczniowie klas 0d, 1a, 4a,4s i 7a Szkoły Podstawowej nr 7 zaprosili klasy III i IV na przedstawienie  „Tadeusz Kościuszko – bohater narodowy Polski i Ameryki”. Akcja przedstawienia rozgrywała się na zmianę w Polsce i w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej, gdzie Andrzej Tadeusz Bonawentura Kościuszko walczył o niepodległość i równość społeczną. Wstęp, to krótka scenka rozgrywająca się pod pomnikiem Tadeusza Kościuszki w Stanach Zjednoczonych w mieście Waszyngton. Potem widzowie zapoznali się z rodziną bohatera; jego rodzicami i rodzeństwem w domku na Mereczowszczyźnie (obecnie tereny Białorusi), gdy był jeszcze małym dzieckiem. Następna scena to dzień 24 marca 1794 r., kiedy generał Kościuszko  na Rynku Głównym w Krakowie w obecności kosynierów, krakowskich kwiaciarek oraz wiwatujących tłumów mieszczan spragnionych wolności i równości, składa narodowi polskiemu przysięgę wierności i rozpoczyna powstanie przewodząc wpatrzonym w niego kosynierom. W ostatniej scenie widzowie znowu przenieśli się do Ameryki, do Filadelfii, gdzie Tadeusza Kościuszkę odwiedza wódz Indian z Miami „Mały Żółw”. Spotkanie to kończy się podziękowaniami i wzajemnym obdarowaniem pamiątkowymi upominkami.
W atmosferę sprzed 200 lat wprowadziła widzów symboliczna dekoracja i kostiumy aktorów, a także muzyka i taniec. Całość przedstawienia oparto na faktach z życiorysu Tadeusza Kościuszki. Na koniec spotkania pan dyrektor Mariusz Lempek wręczył nagrody laureatom konkursu „Tadeusz Kościuszko – bohater narodowy Polski i Ameryki”. To były wyjątkowe i poruszające chwile zarówno dla artystów, jak i dla publiczności, która brawami nagrodziła wysiłek występujących.

K.Błaszkiewicz i
K.Wojciechowska

Zdjęcia

Gabrysia Koźlakiewicz uczennica klasy II a Szkoły Podstawowej nr 7 w Mławie zajęła III miejsce w I edycji MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO DLA DZIECI I MŁODZIEŻY "POLSKA W KOLORZE BIAŁO-CZERWONYM" - 100 LECIE ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI pod patronatem Wicemarszałka Senatu RP Bogdan Borusewicza. 
Na konkurs wpłynęły prace z 245 placówek oświatowych z kraju i z zagranicy. Prace nadesłano z Austrii, Szwecji, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Islandii, Kazachstanu, Szwajcarii, Stanów Zjednoczonych, Czech, Niemiec, Ukrainy, Hiszpanii, Francji i Polski. Nadesłano 2223 prac z czego udział wzięło 2650 osób. Pierwsza wystawa odbyła się w Gdańsku, w Europejskim Centrum Solidarności 14 czerwca br., podczas której wręczone zostały nagrody osobiście przez Wicemarszałka Senatu RP Bogdana Borusewicza. Następna wystawa jest zaplanowana w Niemczech w Uehlfeld, w lipcu 2018 roku. Wielkim wyróżnieniem jest to ,że nasza uczennica znalazła się wśród laureatów z całego świata. Gratulujemy Gabrysi i życzymy dalszych sukcesów.

Zdjęcia

Uroczystość zakończenia roku szkolnego 2017/2018

odbędzie się 22 czerwca 2018r.

klasy I - III godz. 9:00 sala gimnastyczna

klasy IV - VII godz. 10:30 w klasach z wychowawcą.

Uczniowie z klasy III b zaprosili swoich rodziców, dziadków  i rodzeństwo na piknik do Szkółki Leśnej w Krajewie.  Wspólnie uczestniczyli w lekcji przyrody, którą przeprowadziła pani leśnik. Dzieci poznały rośliny i zwierzęta zamieszkujące w lesie oraz zależności występujące między nimi. Z zainteresowaniem wysłuchały, jakie zagrożenia mogą  spotkać w lesie  ze strony roślin i zwierząt i jak należy się zachować w razie zagrożenia. Potem bawili się przy ognisku i zajadali kiełbaski. Największą frajdę sprawiło dzieciom budowanie szałasu z gałęzi i liści.  Dzieci wykazały się pomysłowością i wspaniałą organizacja pracy grupowej.  Wspólne spędzanie czasu sprawiło wszystkim wiele radości. Dziękujemy rodzicom, za mile spędzony z nami czas. 

T. Nachyła

Zdjęcia

Grupa uczniów z naszej szkoły odniosła duży sukces w Powiatowym konkursie języka angielskiego "MACMILLAN PRIMARY SCHOOL TOURNAMENT", organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 4 w Mławie. Każde z dzieci reprezentowało szkołę w swojej grupie wiekowej. Udało nam się zdobyć:
  • miejsce I -Zuzanna Koźlakiewicz, klasa IIIG
  • miejsce I- Maria Goszczyńska, klasa VIA
  • miejsce II -Zuzanna Olszak, klasa VA
  • miejsce II - Gabriela Koźlakiewicz, klasa IIA
  • miejsce III -Maciej Goszczyński, klasa IVE
Serdecznie gratulujemy dzieciom i życzymy dalszych sukcesów.

W dniach od 4.06.-15.06.2018 r. nasza szkoła bierze udział w międzynarodowym projekcie KidSpeak organizowanym przez pozarządową organizację non-profit AIESEC.W ramach tego projektu zaprosiliśmy do siebie studentkę wolontariuszkę z Indii, która prowadzi z uczniami naszej szkoły warsztaty językowo-kulturowe. Podczas zajęć szkolnych i spotkań poza lekcjami uczniowie mają okazję poszerzyć swoje horyzonty poznawcze, rozbudzić zainteresowanie światem, nauczyć się tolerancji, a także sprawdzić swoje zdolności i umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Dzięki zajęciom prowadzonym przez Raisę Mathew, w pierwszym tygodniu jej wizyty mogliśmy zgłębić tajniki alfabetu Hindi, poznać bliżej kulturę i historię Indii, a także wspólnie zatańczyć typowy hinduski taniec. Niektóre uczennice miały także okazję przymierzyć oryginalny strój hinduski-sari. W ramach integracji zorganizowaliśmy spotkanie w kręgielni i ognisko w Podkrajewie. Dzięki temu projektowi i współpracy z organizacją AIESEC uczniowie przełamali barierę językową poprzez bezpośredni kontakt z językiem angielskim. Bez wątpienia było to fascynujące i bardzo ciekawe doświadczenie, które zainspirowało naszych uczniów do dalszej nauki języka angielskiego i poznawania nowych kultur bez konieczności dalekich podróży.

Zdjęcia